Δημιουργία ηλεκτρονικού παιχνιδιού «Ο δρόμος προς το τέλος»

1Νικόλαος Βαρβαρούσης, 2Βίλλη Ζαχαροπούλου

1Μαθητής, Αρσάκειο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

2Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, CTY Greece

email: 120199322@cty-greece.gr, 2vzacharo@cty-greece.gr

Περίληψη

Στόχος είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού που στοχεύει, τόσο στην ψυχαγωγία του ατόμου που παίζει το παιχνίδι, όσο και στη δημιουργία για το άτομο που το παράγει. Ο σκοπός του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι να καταφέρει ο παίκτης να σκοτώσει ένα δράκο. Έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας χαρακτήρας, ο οποίος θα προσπαθήσει να σώσει τον πλανήτη από την καταστροφή. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του παιχνιδιού είναι η γλώσσα προγραμματισμού Scratch. Αποτελέσματα: Δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι στο οποίο ο χαρακτήρας που χειρίζεται ο παίκτης τηλεμεταφέρεται σε διάφορες διαστάσεις, με σκοπό να σκοτώσει ένα δράκο που προσπαθεί να καταστρέψει τον πλανήτη. Συμπεράσματα/Συζήτηση: Υπάρχουν διάφορα παιχνίδια στην αγορά με παρόμοια χαρακτηριστικά και σκοπό την ψυχαγωγία του εκάστοτε παίκτη. Ωστόσο, θα ήταν προτιμότερο κάποιος να παράγει μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων, ένα δικό του ηλεκτρονικό παιχνίδι, ώστε αυτό να είναι σύμφωνο με τις επιθυμίες του και συγχρόνως να επιδρά στη δημιουργικότητα. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν βασικές αρχές του προγραμματισμού. Τα παιδιά δεν θα είναι έτσι απλά παθητικοί παίκτες ενός κατασκευασμένου παιχνιδιού, αλλά τα ίδια θα μάθουν να προγραμματίζουν και να δημιουργούν τις επιθυμίες – ανάγκες τους.

Λέξεις κλειδιά: Scratch, ηλεκτρονικό παιχνίδι

Εισαγωγή

Γλώσσα προγραμματισμού Scratch

Η γλώσσα προγραμματισμού Scratch είναι μία γλώσσα προγραμματισμού η οποία είναι σχεδιασμένη για παιδιά και χρησιμοποιεί ένα απλό οπτικό περιβάλλον όπως φαίνεται στο σχήμα 1. Επιτρέπει τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών, παιχνιδιών και κινουμένων σχεδίων, είναι δωρεάν και διατίθεται σε περισσότερες από 70 γλώσσες (Ouahbi et al., 2015).

Στόχος της εργασίας ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού, εμπνευσμένο από το γνωστό ηλεκτρονικό παιχνίδι MINECRAFT, (2024), σε περιβάλλον Scratch.

ΣΧΗΜΑ 1

Σχήμα 1: Περιβάλλον Scratch

Μεθοδολογία

Η ομάδα μου

Συμμετείχα σε μια ομάδα του CTY Greece αποτελούμενη από 3 μαθητές και την υπεύθυνη καθηγήτρια. Τόσο με δική μου προσπάθεια, αλλά και με την βοήθεια της καθηγήτριας, δημιούργησα αρκετά προγράμματα στο Scratch. Ένα από αυτά είναι και αυτό που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία.

Σύγχρονα προβλήματα

Τα περισσότερα παιδιά βρίσκουν και αγοράζουν έτοιμα ηλεκτρονικά παιχνίδια, που κοστίζουν, και δεν έχουν σκεφτεί ότι μπορούν να φτιάξουν τα δικά τους. Εάν φτιάξεις ένα παιχνίδι, μπορείς να το διαμορφώσεις όπως θέλεις εσύ, δηλαδή αν σε ένα παιχνίδι αγώνων ταχύτητας θέλεις να υπάρχουν περισσότεροι γύροι τότε απλώς μπορείς να τους προσθέσεις. Μπορείς επίσης, να ορίζεις κάποιο χρονικό όριο, έτσι ώστε να μην «ξεχνιέσαι» και μένεις πολύ ώρα σε μία οθόνη.

Έμπνευση του θέματος

Εμπνεύστηκα το θέμα του έργου από ένα αγαπημένο μου παιχνίδι, το Minecraft, το οποίο προσπάθησα να προσαρμόσω σε δικά μου δεδομένα (Caytuiro-Silva et al., 2024 MINECRAFT, 2024).

Αποτελέσματα

Ποιο είναι το παιχνίδι

Πρόκειται για ένα παιχνίδι εξερεύνησης, στο οποίο ο στόχος είναι να σκοτώσεις έναν δράκο, περνώντας από διάφορες δοκιμασίες και ξεκλειδώνοντας πύλες που οδηγούν σε «άλλους κόσμους και διαστάσεις». (Σχήμα 2)

ΣΧΗΜΑ 2

Σχήμα 2: Το παιχνίδι

Συζήτηση

Αντίκτυπος στην κοινότητα

Ένας προγραμματιστής μπορεί να φτιάξει το ηλεκτρονικό παιχνίδι όπως αυτός το θέλει. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά θα φτιάχνουν τα δικά τους παιχνίδια που θα στοχεύσουν στο παιχνίδι μέσω της μάθησης – παίζω και μαθαίνω, μαθαίνω και παίζω! – και στην δημιουργική απασχόληση, στη γνώση, τη μάθηση και αυτοεκτίμηση, αλλά και σε νέες δεξιότητες στην πληροφορική.

Εξέλιξη της ιδέας

Μελλοντικά θα μπορούσα να δημιουργήσω παιχνίδια με:

  • Περισσότερα fps

  • Μεγαλύτερη διάρκεια και με, ίσως, χρονικούς περιορισμούς

  • Περισσότερο ρεαλιστικά

  • Περισσότερους χαρακτήρες

  • Προώθηση του παιχνιδιού στην αγορά

  • Κατασκευή περισσότερων ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ίσως και παιχνίδια γνώσεων, που θα βοηθούσαν τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες στην εκπαίδευση

  • Πρόσβαση σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες.

Αναφορές

Caytuiro-Silva N.E. Maraza-Quispe B., Mamani-Nina L.A., Mamani-Sucasaca E.M., Aguilar-Gonzales J.L., Urday-Cuadros J., Vivanco-Chávez C. (2024). The Impact of Minecraft on the Development of Prosocial Behaviors in Regular Basic Education Students. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, vol. 19, pp. 90-99.

MINECRAFT, Create, Explore, Survive Ανακτήθηκε στις 27 Ιουλίου 2024 από τη διεύθυνση https://www.minecraft.net/en-us/about-minecraft.

Ouahbi I., Kaddari F., Darhmaoui H., Elachqar A., Lahmine S., (2015). Learning Basic Programming Concepts by Creating Games with Scratch Programming Environment. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 191.